Drossel, Matthias (2019)
PFLEGEZeitschrift (72).
Becker, Marielies; Ficker, Frank; Miksch, Roxana; Olbrich, Sabine (2019)
Key Engineering Materials Volume 809, S. 167-170.
DOI: 10.4028/www.scientific.net/KEM.809.167
Ceramic fibers are just as glass and basalt member of the group of
inorganic fibers. Like most types of inorganic fibers ceramic fibers
have a high tear resistance but a limited flexibility. [1] Ceramic
fibers are characterized by their extraordinary high temperature and
chemical resistance. These properties make them interesting for
different high technical applications, as they occur in aerospace,
chemical-and energy technology. In this field, they are applied
especially as a reinforcement component in composite materials. Not only
the partially high material price, but although the typical brittleness
of ceramic fibers bring huge problems during the textile production
chain, which limits the availability of complex textile preforms in the
market. Often, a radical revision of the machine and processing concept
is necessary to enable an economical production process. The Application
Center for Textile Fiber Ceramics TFK at Fraunhofer-Center for High
Temperature Materials and Design HTL develops and modifies textile
production processes to make them suitable for the special requirements
of ceramic fibers. One and multilayer woven fabrics, braids and tape
structures for the winding process have already been successfully
implemented. A further development complex is the intensive
investigation of three-dimensional textile reinforcement structures.
Regarding the high material costs, these research activities are very
important. If the textile reinforcement is placed only where needed, the
amount of used fiber material can be reduced significantly.
Wengler, Stefan; Hildmann, Gabriele; Vossebein, Ulrich (2019)
Informatik Aktuell.
Die Verunsicherung durch die Digitale Transformation ist im Mittelstand sowohl auf der Arbeitgeber- als auch der Arbeitnehmerseite groß, denn jeder weiß, dass sich unser Wirtschafts- und Gesellschaftssystem aufgrund der unzähligen Fortschritte in den Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT) aktuell einem tiefgreifenden Wandel unterzieht.
Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf (2019)
Proceedings of the 48th EMAC Conference, University of Hamburg.
Internet of Things (IoT) technologies are universally understood as transforming the manufacturing and services sectors. Service-Dominant (S-D) logic focuses on a dynamic, ongoing way to co-create value through resource integration and service exchange. Our paper addresses the following question: In the light of the IoT, does the second axiom of S-D logic—value is co-created by multiple actors, always including the beneficiary—still hold true for Business-to-Business relationships in the digital age? What does “co-creation of value” mean in the context of digital services? We discuss a background of disruption management, imbalanced relationships and the three roles S-D logic proposes in the context of digital service exchange: ideator, designer, and intermediary. Finally, we identify contexts where the existing theory-based assumption of S-D logic—co-creation of value—does not hold or is not applicable and propose theory enhancement.
Wagener, Andreas (2019)
Nerdwärts.de.
In der Digitalisierung sind Geschäftsmodelle in der Regel Daten getrieben. Der Erfolg der vielzitierten „Plattformökonomie“ beruht zu einem erheblichen Anteil auf der Sammlung und Auswertung von Informationen. Der Bedarf an Datenvielzahl und Datenvielfalt von Zukunftstechnologien wie Künstlicher Intelligenz, Blockchain und Virtual Reality ist ebenfalls enorm. Aber wie kann diese Masse an Daten und Informationen bereitgestellt und verarbeitet werden? Vielleicht ist ein Umdenken in den Unternehmen notwendig: Tradierte Verhaltensmuster und Strategien gehören auf den Prüfstand.
Wagener, Andreas (2019)
Künstliche Intelligenz im Marketing, Werbeleitertagung der Deutschen Buchverlage, 24.05.2019, Stuttgart.
Wolff, Dietmar (2019)
Wagener, Andreas (2019)
Künstliche Intelligenz und die Macht der Daten – Wie Algorithmen unseren Alltag verändern, Ergotherapie-Kongress 2019, 23.05.19, Osnabrück.
Wolff, Dietmar (2019)
Wolff, Dietmar (2019)
Wagener, Andreas (2019)
Künstliche Intelligenz im Marketing: Wie Algorithmen und die Datenökonomie die Bedingungen auf den Märkten verändern, 13. Deutscher Marketing-Innovations-Tag, 02.05.2019, Nürnberg.
Wolff, Dietmar (2019)
E-HEALTH-COM 5/19, S. S. 57.
Finn, Markus (2019)
Gacetilla del Departamento de Derecho Penal y Criminología, UBA 1 (2), S. 1-8.
Wengler, Stefan; Hildmann, Gabriele; Vossebein, Ulrich (2019)
Informatik Aktuell.
Die Digitalisierung ist kein neues Phänomen für den Mittelstand, wird diesen jedoch in naher Zukunft ganz grundsätzlich verändern: Galt der Digitalisierungsfokus der Unternehmen bislang dem Aufbau abgestimmter bzw. einheitlicher IT- und Kommunikationssysteme zur Unterstützung der zunehmend internationalen Geschäftstätigkeit mit weltweiten Produktions- und Vertriebsstandorten, konzentriert sich die Digitale Transformation nun sehr viel mehr auf die Gestaltung zukunftsfähiger Prozesse, die Entwicklung intelligenter Produkte und Dienstleistungen sowie den Aufbau neuer Geschäftsmodelle. Diese in Deutschland gerne mit dem Begriff "Industrie 4.0" bezeichnete Entwicklungsstufe der Digitalisierung (international wird eher von IoT oder IoE (Internet of Everything) gesprochen) zielt auf die konsequente Nutzung aller Möglichkeiten ab, die eine digital vernetzte Welt (von Menschen, Prozessen, Daten und Dingen) den Unternehmen prinzipiell bietet.
Darr, Willi (2019)
The subject of this book is Procurement Excellence of procuring companies which is deemed a highly relevant topic out of two reasons. Firstly, corporate procurement, respectively purchasing management has witnessed a significant boost of importance over the last years. Increased outsourcing of services to suppliers and, simultaneously, commissioning of international subcontractors, have heavily altered the responsibilities and job description of purchasers with regards to their contribution to the company's added value. Additionally, product developments along (global) supply chains are growing steadily. On the other hand, digitalization displays future-oriented alternatives for corporate added value and hence provides fundamental opportunities and necessities to reach and sustain (global) competitiveness. Logically, these developments shape the quality of procurement and its processes to suppliers. Only an excellent purchasing department can be an authentic success indicator within a company. This book focuses on the two pillars of Procurement Excellence. To do so, a conception for categorizing and controlling purchasing performances, and a conception for categorizing digitalization will be illustrated in order to make differentiated statements regarding Procurement Excellence. Its two related dimensions will be merged within a final overall statement regarding Procurement Excellence.
Beuscher, Jan; Dröder, Klaus; Müller, Anke; Yildirim, Deniz (2019)
Offenlegungsschrift DE 10 2019 109 136 A1, Deutsches Patent und Markenamt.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Vorrichtung (12) zur Herstellung von endkonturnahen, dreidimensionalen Vorformlingen (10), sowie ein Vorformteil (10), welches gemäß Verfahren und mittels der vorgestellten Vorrichtung (12) herstellbar ist.Es ist vorgesehen, dass ein Verfahren zur Herstellung von endkonturnahen, dreidimensionalen Vorformlingen (10) bereitgestellt wird. Solch ein Verfahren umfasst dabei die folgenden Schritte: Bereitstellen von mindestens einem vorbehandelten Tape (14, 14a,b,c,d) oder von mindestens einem Erzeugnis (26), welches mindestens ein vorbehandeltes Tape (14, 14a,b,c,d) umfasst, wobei das Tape (14, 14a,b,c,d) zumindest ein Matrixsystem und zumindest eine Faser umfasst. Das vorbehandelte Tape (14a,b,c,d) oder das Erzeugnis (26) wird dabei gemäß dem Schwerkraftprinzip auf eine Kontur von einer Vorrichtung (12) gelegt, wobei das Tape (14, 14a,b,c,d) zumindest einen magnetisierbaren Füllstoff (24) umfasst und/oder einen metallischen Faserfüllstoff umfasst und wobei die Vorrichtung (12) magnetisierbare und/oder elektromagnetische Bereiche umfasst, sodass ein endkonturnaher, dreidimensionaler Vorformling (10) mittels der Vorrichtung (12) geformt wird. Zudem wird eine Vorrichtung (12) zur Herstellung von endkonturnahen, dreidimensionalen Vorformlingen (10) bereitgestellt. Auch wird ein Vorformteil (10) vorgestellt.
Drossel, Matthias (2019)
03 (239).
Wagener, Andreas (2019)
Plattformökonomie. 3 Fragen – 6 kluge Köpfe. Mit Ulf J. Froitzheim (2019). In: next pwc Das Magazin für Vorausdenker. Ausgabe II/19, https://next.pwc.de/ii-2019-plattformoekonomie/3-fragen-6-kluge-koepfe.html.
Riedl, Joachim; von Luckwald, Lisa (2019)
Open Science Publications of Access Marketing Management.
This study examines the effects of medium-range influencer Instagram postings compared to traditional print ads. Using cosmetic products as an example, the study examines how these alternative forms of advertising influence attitude components and consumers' propensity to buy. As a result, the advertising impact of the Instagram posting is lower than that of the classic print ad. The Instagram posting has its greatest effect where consumers already follow influencers (follower status). The situational variable (type of advertising) proves to be more powerful in explaining consumers' attitudes as personal variables. Among the latter, product involvement has more explanatory power than the general personality traits of the Big Five. To explain the propensity to buy, product involvement is even more meaningful than the type of advertising. Overall, this shows that the effect of situational and personal factors on dependent variables of consumer behaviour cannot be generalised, but that it is generally recommended to include both situational and personal determinants in the analysis.
Riedl, Joachim; Zips, Sebastian; Kallweit, Barbara (2019)
Open Science Publications of Access Marketing Management.
Research on attitude has a long tradition in marketing. It has commonly been assumed that attitudes are relatively stable over time. Contrary to this hypothesis, this paper shows that merely confronting consumers with some cognitive criteria concerning brand evaluation can in fact change their rating in the short term. A second finding is that evaluations of sportswear brands become consistently more negative when subjected to the cognitive evaluation process. A third result shows that purchasing behaviour can be explained to a greater extent by emotions than by cognitive components of attitude.
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