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Modelling of biomass gasification in a downdraft gasifier with integrated tar adsorption

Gradel, Andy; Honke, Robert; Wünning, Joachim Alfred; Plessing, Tobias...

Special Issue: Chemical Engineering and Industrial Biotechnology/Integration of Sustainable Energy 42 (9), S. S. 1895-1906.


Peer Reviewed
 

Thermal gasification of biomass is known for its capabilities in flexible and decentral power station applications for cogeneration. However, the product gas contains tar compounds adversely for a stable operation. Integrated tar adsorption in a subsequent cooled section is therefore an option to reduce the tar pollution. The char coal, used here as adsorption agent, is formed by biomass pyrolysis in the gasifier. A kinetic model is proposed, considering the kinetics of all main reactions as well as heat and mass transport phenomena. Results are presented for axial temperature profiles, gas compositions, and the gas purity at different air-to-fuel ratios. The resulting output mass flows could indicate a requirement on the adsorption capacity of at least 0.3 g g−1 for the activated char coal.


Die kleinen digitalen Helferlein im Alltag

Wolff, Dietmar (2019)


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Die Digitalisierung – Wunderwaffe oder Rohrkrepierer?

Wolff, Dietmar (2019)


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Künstliche Intelligenz im Marketing.

Wagener, Andreas (2019)

Künstliche Intelligenz im Marketing, Marketing Club Mainfranken, 03.06.2019, Würzburg.



Die Pflege wird Dank IT transparenter und interoperabler

Wolff, Dietmar (2019)

E-HEALTH-COM 6/19, S. S. 83.


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Kulturelle Barrieren syrischer Flüchtlinge bei der Aufnahme einer Pflegeausbildung – Eine qualitative Erhebung

Drossel, Matthias (2019)

PADUA 14 (2).
DOI: 10.1024/1861-6186/a000487


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Welche Auswirkungen hat der Fachkräftemangel (PFLEGEWISSENSCHAFT)

Drossel, Matthias (2019)

PFLEGEZeitschrift (72).



Digitale Transformation im Mittelstand: Den richtigen Einstieg finden

Wengler, Stefan; Hildmann, Gabriele; Vossebein, Ulrich (2019)

Informatik Aktuell.


Open Access
 

Die Verunsicherung durch die Digitale Transformation ist im Mittelstand sowohl auf der Arbeitgeber- als auch der Arbeitnehmerseite groß, denn jeder weiß, dass sich unser Wirtschafts- und Gesellschaftssystem aufgrund der unzähligen Fortschritte in den Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT) aktuell einem tiefgreifenden Wandel unterzieht.


Service-Dominant Logic in the Digital Age—Are Actors still Co-Designers and Creators of Value?

Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf (2019)

Proceedings of the 48th EMAC Conference, University of Hamburg.


Open Access
 

Internet of Things (IoT) technologies are universally understood as transforming the manufacturing and services sectors. Service-Dominant (S-D) logic focuses on a dynamic, ongoing way to co-create value through resource integration and service exchange. Our paper addresses the following question: In the light of the IoT, does the second axiom of S-D logic—value is co-created by multiple actors, always including the beneficiary—still hold true for Business-to-Business relationships in the digital age? What does “co-creation of value” mean in the context of digital services? We discuss a background of disruption management, imbalanced relationships and the three roles S-D logic proposes in the context of digital service exchange: ideator, designer, and intermediary. Finally, we identify contexts where the existing theory-based assumption of S-D logic—co-creation of value—does not hold or is not applicable and propose theory enhancement.


Brauchen wir eine Sharing Economy für Daten?

Wagener, Andreas (2019)

Nerdwärts.de.


Open Access
 

In der Digitalisierung sind Geschäftsmodelle in der Regel Daten getrieben. Der Erfolg der vielzitierten „Plattformökonomie“ beruht zu einem erheblichen Anteil auf der Sammlung und Auswertung von Informationen. Der Bedarf an Datenvielzahl und Datenvielfalt von Zukunftstechnologien wie Künstlicher Intelligenz, Blockchain und Virtual Reality ist ebenfalls enorm. Aber wie kann diese Masse an Daten und Informationen bereitgestellt und verarbeitet werden? Vielleicht ist ein Umdenken in den Unternehmen notwendig: Tradierte Verhaltensmuster und Strategien gehören auf den Prüfstand.

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Künstliche Intelligenz im Marketing

Wagener, Andreas (2019)

Künstliche Intelligenz im Marketing, Werbeleitertagung der Deutschen Buchverlage, 24.05.2019, Stuttgart.



Chancen und Risiken der Digitalisierung in WfbM

Wolff, Dietmar (2019)


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Künstliche Intelligenz und die Macht der Daten – Wie Algorithmen unseren Alltag verändern

Wagener, Andreas (2019)

Künstliche Intelligenz und die Macht der Daten – Wie Algorithmen unseren Alltag verändern, Ergotherapie-Kongress 2019, 23.05.19, Osnabrück.



Digitale Transformation: wie die Digitalisierung unser Leben verändert und wie die Bildung darauf reagieren sollte

Wolff, Dietmar (2019)


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OPEN NoW! … for all

Wolff, Dietmar (2019)


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Künstliche Intelligenz im Marketing: Wie Algorithmen und die Datenökonomie die Bedingungen auf den Märkten verändern

Wagener, Andreas (2019)

Künstliche Intelligenz im Marketing: Wie Algorithmen und die Datenökonomie die Bedingungen auf den Märkten verändern, 13. Deutscher Marketing-Innovations-Tag, 02.05.2019, Nürnberg.



Digitalisierung braucht Interoperabilität … und klare Fakten

Wolff, Dietmar (2019)

E-HEALTH-COM 5/19, S. S. 57.


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Interview zu den rechtlichen Rahmenbedingungen des Schwangerschaftsanspruchs in Deutschland mit Rechtsvergleich zu Argentinien

Finn, Markus (2019)

Gacetilla del Departamento de Derecho Penal y Criminología, UBA 1 (2), S. 1-8.


Open Access
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Digitale Transformation im Mittelstand: Die Herausforderungen liegen nicht (nur) in der IT

Wengler, Stefan; Hildmann, Gabriele; Vossebein, Ulrich (2019)

Informatik Aktuell.


Open Access
 

Die Digitalisierung ist kein neues Phänomen für den Mittelstand, wird diesen jedoch in naher Zukunft ganz grundsätzlich verändern: Galt der Digitalisierungsfokus der Unternehmen bislang dem Aufbau abgestimmter bzw. einheitlicher IT- und Kommunikationssysteme zur Unterstützung der zunehmend internationalen Geschäftstätigkeit mit weltweiten Produktions- und Vertriebsstandorten, konzentriert sich die Digitale Transformation nun sehr viel mehr auf die Gestaltung zukunftsfähiger Prozesse, die Entwicklung intelligenter Produkte und Dienstleistungen sowie den Aufbau neuer Geschäftsmodelle. Diese in Deutschland gerne mit dem Begriff "Industrie 4.0" bezeichnete Entwicklungsstufe der Digitalisierung (international wird eher von IoT oder IoE (Internet of Everything) gesprochen) zielt auf die konsequente Nutzung aller Möglichkeiten ab, die eine digital vernetzte Welt (von Menschen, Prozessen, Daten und Dingen) den Unternehmen prinzipiell bietet.


Conception for Procurement Excellence

Darr, Willi (2019)


 

The subject of this book is Procurement Excellence of procuring companies which is deemed a highly relevant topic out of two reasons. Firstly, corporate procurement, respectively purchasing management has witnessed a significant boost of importance over the last years. Increased outsourcing of services to suppliers and, simultaneously, commissioning of international subcontractors, have heavily altered the responsibilities and job description of purchasers with regards to their contribution to the company's added value. Additionally, product developments along (global) supply chains are growing steadily. On the other hand, digitalization displays future-oriented alternatives for corporate added value and hence provides fundamental opportunities and necessities to reach and sustain (global) competitiveness. Logically, these developments shape the quality of procurement and its processes to suppliers. Only an excellent purchasing department can be an authentic success indicator within a company. This book focuses on the two pillars of Procurement Excellence. To do so, a conception for categorizing and controlling purchasing performances, and a conception for categorizing digitalization will be illustrated in order to make differentiated statements regarding Procurement Excellence. Its two related dimensions will be merged within a final overall statement regarding Procurement Excellence.


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